ویزای مخترعین کانادا

ویزای مخترعین کانادا

ویزای مخترعین کانادا

ویزای مخترعین کانادا چیست؟ روش مخترعین کانادا مناسب چه اشخاصی می باشد؟ شرایط دریافت اقات دائم از طریق ویزای مخترعین چیست؟ ویزای مخترعین کانادا چه مزایا و معایبی را در بر دارد؟

Patent Cooperation Treaty  (PCT) یک پیمان بین المللی همکاری ثبت اختراع و یک معاهده چند جانبه هست که 155 کشور عضو آن هستند . کشور های کانادا و ایران هم از جمله کشور های عضو این معاهده هستند. از طریق این پیمان بین المللی کشور های عضو تسهیلاتی را برای حفاظت از اختراعات و نوآوری های فناورانه شان به دست می آورند .

در راستای عضویت در این پیمان مخترعین می‌توانند با ارائه اختراع به (World Intellectual Property Organization  ) WIPO، در مدت مشخصی با طی مراحل مختلفی به ثبت جداگانه اختراع خود در دیگرکشورهای عضو  پیمان بپردازد . و به جای   متحمل شدن هزینه های زیاد ، از میزان ارزش و اعتبار اختراع خود در مقاصد مهاجرتی از جمله کشور کانادا اطمینان حاصل کند .

مخترع متقاضی اقامت کانادا می تواند با ثبت اختراع خود در صورت رعایت شرایط لازم با ارائه یک بیزینس پلن قوی و دقیق می تواند با برنامه هایی مانند ثبت شرکت، استارتاپ و ویزای کارآفرینی برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام نماید .

مخترع متقاضی دریافت اقامت دائم کانادا باید از نظر تکنیکالی توجه داشته باشد که اگر بخواهد با یک سرمایه گذار کانادایی جهت اسپانسری اختراع خود وارد مذاکره شود و توقع پرداخت هزینه هایی در راستای تجاری سازی اختراع را داشته باشد باید میزان  جذابیت و نوآوری و سطوح رقابتی جهانی را در خصوص اختراع خود در نظر داشته باشد .

در مورد اینکه چه چیزهایی موثر در جذب سرمایه گذار برای یک اختراع می باشد می توانیم به این موارد که اختراع مخترع یک محصول است یا یک فرآیند ، مخترع دارای قرارداد فروش هست یا نه یا با چه اشخاصی قرارداد دارد ، چه هزینه هایی بابت ثبت اختراع او پرداخته شده است ، چه مجوزهایی دارد اشاره کنیم .

مخترعین از چه روش هایی می توانند مهاجرت کنند ؟

روش مهاجرتی به عنوان ثبت اختراع برای دریافت اقامت دائم کانادا وجود ندارد . در واقع اشخاصی که مخترع هستند و یا دارای پتنت هستند از دو روش زیر می توانند به عنوان شرایط مهاجرت مخترعین به کانادا مهاجرت کنند :

  • روش اول در واقع مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد است که دارای ثبت اختراع و یا پتنت هستند .

در این روش که بیشتر برای دانشجویان فوق لیسانس می باشد که دارای ثبت اختراع  یا پتنت هستند  میتوانند با داشتن اختراع شانس خودشان را برای دریافت فاند و اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا در مقطع دکترا افزایش دهند . و اگر این دانشجویان در مقطع دکتر در حال تحصیل باشند میتوانند برای اخذ پذیرش در مقطع پست دکتری ( فوق دکتری و پسا دکتری ) از دانشگاه های کانادا اقدام کنند . و با ویزای کاری به خاک کانادا وارد شوند

همچنین داشتن سوابق تحصیلی عالی تاثیر زیادی در اخذ پذیرش از دانشگاه های رنک بالا کانادا داشته باشد . البته ممکن است که دانشجوهای بین المللی نیز که در مقطع لیسانس هستند و  دارای ثبت اختراع ،  این شانس را دارند که برای مقطع کارشناسی ارشد از بورسیه ها ی  تحصیلی یا فول فاند های عالی دانشگاه های  کشور کانادا بهره مند شوند . که البته رشته تحصیلی و پتنت  انها نیز در این امر تاثیر بسزایی دارد .

  • در روش دوم متقاضیانی که اختراع آنها قابلیت تجاری شدن داشته باشد .

این دسته افراد می توانند با  ارائه یک بیزینس پلن مناسب از طریق ویزای استارتاپ کانادا (Sratt Up)  برای مهاجرت به کانادا و دریافت  اقامت دائم کانادا اقدام نمایند .

اقامت دائم کانادا از طریق ثبت اختراع

ایا امکان دریافت اقامت دائم کانادا از طریق ثبت اختراع وجود دارد؟

اگر اختراع متقاضی قابلیت تجاری شدن را داشته باشد و بتواند بر اساس آن یک بیزینس پلن قوی و خوبی ارائه بدهد می تواند از طریق برنامه استارتاپ کانادا برای اقامت دائم و شهروندی کانادا  اقدام نمایند . غیر از این حالت  ثبت اختراع متقاضی می تواند برای اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های تراز بالای کانادا فاند تحصیلی و یا بورسیه تحصیلی اثر گذار باشد و در مسیر دریافت اقامت کانادا برای متقاضی کمک به سزایی می کند .

افرادی با ثبت اختراع خود موفق به تحصیل در دانشگاه هایکانادا شده اند می توانند پس از اتمام دوره تحصیلات خود و کسب یک سال سابقه کانادایی از طریق روش تجربه کانادایی  (Canadian Experience Class)برای اخذ اقامت دائم کانادا ذیل برنامه اکپرس انتری کانادا اقدام کنند .

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع چیست؟

در صورتی که  متقاضی بخواهد از طریق ویزای  دانشجویی برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام نماید ، داشتن  شرایطی از جمله سن ، مقطع تحصیلی، مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه ، مدرک تحصیلی، سابقه کاری و . . . الزامی می باشد . افرادی هم که از طریق روش استارت آپ برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند باید دارای شرایط ذیل باشند :

  • قابل تجاری شدن اختراع یا پتنت ارائه شده تو سط متقاضی
  • مربوط بودن سوابق تحصیلی با بیزینس پلن ارائه شده.
  • داشتن سابقه کاری مرتبط با بیزینس پلن
  • داشتن مدرک زبان در حد آیلتس 5
  • تمکن مالی کافی

در نهایت می توان با توجه به مطالب گفته شده نتیجه گرفت متقاضیانی که از طریق ثبت اختراع قصد مهاجرت به کانادا را دارند داشتن بیزینس پلن قوی  مرتبط با تحصیل و پتنت مورد نظرشان یک امر جدا ناپذیر می باشد . در واقع باید در آن بیزینس پلن اثبات کنند که قابلیت اشتغال زایی و درامد زایی در بازار کانادا را دارد .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

ویزای مخترعین کانادا ویزای مخترعین کانادا
میانگین امتیاز 4 /5 از 1 کاربر

نویسنده

مریم مومنی

مریم مومنی

کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل، علاقه مند به قوانین حقوق بین الملل و قوانین مهاجرتی کشورها، کارشناس ارشد مهاجرت کانادا هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان